آغاز عملیات اجرایی ساخت بازارچه اصلی دیلم
کد خبر: 3996853
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

آغاز عملیات اجرایی ساخت بازارچه اصلی دیلم

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: با گذشت حدود یک سال از حادثه تلخ آتش سوزی بازارچه ساحلی شهر دیلم، عملیات اجرایی ساخت بازارچه اصلی دیلم صبح امروز ۲۱ شهریورماه کلید خورد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، صبح امروز 21 شهریور کلنگ‌زنی عملیات اجرایی پروژه ساخت بازارچه اصلی ساحلی دیلم استان بوشهر که سال گذشته بر اثر آتش‌سوزی تعطیل شده بود، با حضور محمد طاهری معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم و جمعی از مسئولان و مالکان واحدهای تجاری انجام شد.

طاهری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بازارچه دیلم گفت: با گذشت حدود یک سال از حادثه تلخ آتش سوزی بازارچه ساحلی شهر دیلم، نشست‌ها و پیگیری‌های متعددی به منظور حل مسایل و مشکلات مالباختگان مانند مالکان و مستاجران انجام شد که آغاز  عملیات اجرایی ساخت بازارچه اصلی به صورت رسمی از دستاوردهای این اقدام است.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: شرکت هفت شهر عمران آذر طرف قرارداد با تعاونی مالکین بازارچه حادثه دیده ساحلی دیلم برای اجرای عملیات سفت کاری یا اجرای سازه بتنی انتخاب شده و تجهیز کارگاه در حال انجام است و در این پروژه بیش از یک هزارو 200 متر مکعب بتن ریزی، فونداسیون و اسکلت بتنی در مدت ۱۰ ماه  انجام خواهد شد و پیگیری صدور پروانه ساخت  توسط شهرداری دیلم با تراکم مجاز ۶۰ درصد مدنظر است و برای تایید نهایی نقشه‌ها  و اخذ مجوز نهایی مجوز ساخت تجاری تا تراکم  ۷۵ درصد از کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون تسهیلات بلاعوض ۸۲۰ میلیون تومانی ازطرف کمیته امداد(ره) به برخی از مالباختگان پرداخت شده و  اعطای تسهیلات کم بهره به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد درحال انجام است و همچنین تسهیلات ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی با کمترین بهره بانکی ۲ یا ۴ درصدی توسط بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مالباختگان پرداخت شده است.

طاهری با اشاره به روند صدور سند مالکیت افزود: صدور سند مالکیت زمین(عرصه) و ساختمان(اعیانی)  همزمان با عملیات اجرایی ساخت و ساز از حوزه راه و شهرسازی استان بوشهر و اداره ثبت اسناد و املاک و  شهرداری این شهرستان در حال پیگیری است و براساس برنامه ریزی انجام شده باید سازه‌ای مدرن، ایمن و با معماری روز جایگزین بازارچه حادثه دیده قبلی شود.

وی در پایان گفت: پیگیری آغاز عملیات اجرایی بازارچه ساحلی موقت توسط سرپرست شهرداری دیلم در دست اقدام است که نتیجه نهایی آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha